FANDOM

LEGO-palikoilla rakentamiseen on kehitetty monia tekniikoita, joiden avulla rakennelmista saa hienompia. Yleisimmät tekniikat ovat lähtöisin virallisista seteistä mutta moni ns. kehittyneempi tekniikka on harrastajalähtöinen.

Rakennelmien osa-alueetMuokkaa

  • Kuviointi - Miten saada seiniin ja muihin rakennelmiin kuvioita?
  • Kestävyys - Miten rakennetaan iskuja kestäviä ja koossa pysyviä rakennelmia?
  • Tekstuuri - Miten voidaan seiniin saada tekstuuria?

MuototekniikatMuokkaa

Muototekniikoihin kuuluvat ne rakennustekniikat, joiden avulla voidaan luoda palikoilla haasteellisempia muotoja kuin tavallisesti olisi mahdollista. Muototekniikoilla pyritään luomaan haluttu muoto käyttämällä tavallisia, muokkaamattomia palikoita.

  • Pyöreät seinät
  • Studs Not In Row - Palikoiden ei tarvitse olla vain suorassa rivissä... mitä tapoja on muunlaiseen tyyliin?
  • Studs Not On Top - Miten saadaan rakennettua yksityiskohtia niin, että palikoiden nupit ovatkin jonnekin muualle suunnattuja kuin ylös?
  • Offset - Mitä tapoja on saada osat puoli nuppia "vinoon" ja mitä se auttaa?
  • Kolmioiden luominen - Miten trigonometrian avulla saadaan palikan tiettyyn kulmaan?
  • Hypo-tech - Rakennustekniikka, jolla voidaan käyttää trigonometriaa hyväksi tekemällä erilaisia kulmia.

Tavalliset ongelmatMuokkaa

Usein kesken rakentamisen törmää johonkin ongelmaa johon moni muukin on törmännyt. Alle olevaan listaan on listattu tavallisimpien ongelmien kuvaukset ja niiden ratkaisut.

  • Iso Harmaa Seinä - Mitä tehdä kun talo uupuu yksityiskohtia?
  • Greeble - Miten rakennetaan teknisiltä vempaimilta vaikuttavia kohtia?

Katso myösMuokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki