Fandom

WikiPalikka

Spider-Man

474sivua
tässä wikissä
Add New Page
Keskustelu0 Share
Spider-Man
Ei kuvaa
Teema
Elinikä 2002-2004
Järjestelmä SYSTEM
Yläteema Vuonna 2002 Studios, Vuonna 2004 osalla 4 Juniors, osalla ei lainkaan

Spider-Man on vuonna 2002 aloitettu ja vuonna 2004 päättynyt lisenssiteema, joka perustui Spider-Manin eli Hämähäkkimiehen elokuviin. Ensimmäiset vuoden 2002 setit julkaistiin Studios-teeman alateemassa mutta vuoden 2003 ja 2004 setit julkaistiin omassa teemassaan. Seteissä Hämähäkkimies seikkailee kotikaupungissaan New Yorkissa pelastaen kansalaisia ja taistellen vastustajiaan vasten.

TarinaMuokkaa

Vaikka Spider-Man on sarjakuva-sankari ja näin ollen vahvasti tarinoihin liittyvä, ensimmäissä julkaistuissa seteissä eli Studios-teeman alaisissa seteissä ei ollut varsinaista tausta-tarinaa lainkaan vaan ne, kuten muutkin Studios-teeman alateemojen setit, oli tarkoitettu lähinnä apuvälineiksi niille animaation tekijöille, jotka halusivat kuvata Hämähäkkimiehen tarinaa. Jotain yhteistä seteillä silti on tarinallisesti, ne kaikki nimittäin liittyvät vuoden 2002 Spider-Man-elokuvaan.

Vuonna 2004 julkaistussa itsenäisessä Spider-Man teemassa tilanne olikin sitten tyystin erilainen. Kyseisenä vuonna ilmestyneet setit olivat hyvin vahvasti tarinaltaan liitoksissa samana vuonna ilmestyneeseen Spider-Man 2 -elokuvaan; useimmat setit kuvastivat tiettyä kohtausta elokuvassa.

HahmotMuokkaa

Kuten yleensä lisenssiteemoissa, kaikki Spider-Man teemassa seikkailevat hahmot ovat tuttuja itse sarjakuvista ja elokuvista.

Spider-Man
Spider-Man eli Hämähäkkimies eli Peter Parker on teeman päähahmo. Hän sai hämähäkin ominaisuuksia itseensä sen jälkeen kun radioaktiivinen hämähäkki puraisi häntä.

TriviaaMuokkaa

  • Minifiguureiden ihon värin muutos tapahtui juuri samoihin aikoihin kun Spider-Man teema oli myynnissä. Tästä syystä myöhäisemmissä seteissä minifiguurit ovat eri värisiä kuin aikaisemmissa seteissä.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki