FANDOM

Pirates
Pirates-Logo
Teema
Elinikä 1989-1997, 2009
Järjestelmä SYSTEM
Yläteema SYSTEM

Pirates on LEGO Groupin tuottama teema, jonka nimen alla on myyty montaa erilaista settiä. Teemaan kuuluu myös yksi alateema. Se tuli markkinoille vuonna 1989 ja vietiin pois markkinoilta pois vuonna 1997.

Siitä tehtiin uudistettu versio vuonna 2009 mutta se jäi lyhyeksi poistuen vuonna 2010.Pirates sarjasta tehtiin uudelleen uudistettu versio vuonna 2015 jota ei tuotu suomeen ollenkaan. Tämäkin versio poistui vuoden päästä (2016) myynistä.

Pirates kertoo nimensä mukaisesti merirosvojen seikkailuista Karibianmerellä. Merirosvoja vastaan taisteli montakin erilaista ryhmää aina brittiläisen ja ranskalaisen meriväen innoittamasta Keisarillisista paikallisiin intiaaniheimoihin asti. Kovin vahvaa taustatarinaa ei teemalla ollut; se kertoi lähinnä merirosvojen ja heidän vastustajiensa yksittäisistä kohtaamisista.

TaustatarinaMuokkaa

Keisarilliset SotilaatMuokkaa

Keisarilliset Sotilaat (englanniksi Imperial Soldiers) olivat ensimmäisten merirosvojen vastustajia ja tarinan "hyviksiä". He puolustivat Karibeanmerta Kuvernöörin johdolla. He pyrkivät ottamaan kiinni ja/tai tappamaan merirosvojen silloisen johtajan Kapteeni Punaparran. Keisarilliset sotilaat olivat markkinoilla vuodesta 1989 vuoteen 1991 asti.

Heidän lippunsa on sinipohjainen valkoisella ristillä varustettu jonka keskelle on maalattu kaksi mustaa kanuunaa ristikkäin. Niiden päälle on asetettu musta kruunu.

Keisarillinen VartijaMuokkaa

Keisarillinen vartija (englanniksi Imperial Guard) olivat taustatarinassaa Keisarillisten sotilaiden jälkeen tulleita Karibeanmeren hallitsijan puolustajia. Vartio ilmestyi merirosvojen vastusjaksi kaksi eri kertaa, ensi kerran vuosiksi 1992-1996 ja toisen kerran vuosiksi 2009-2010.

Vartion lippu on valko-puna-raitainen pohjaväritykseltään ja sen päälle on maalattu kaksi ristikkäin aseteltua mustaa kanuunaa ja niiden päälle on asetettu kruunu.

Keisarillinen LaivastoMuokkaa

Vuosina 1996-1997 ilmestynyt Keisarillinen Laivasto (englanniksi Imperial Armada) oli pienen Pirates-teeman alateema settimäärältään. He toimivat Keisarillisen Vartijoiden seuraajina taistellen merirosvoja vastaan. Erotuksena aiemmista sotilas-osapuolista, Laivasto oli tyylillisesti selkeästi erilainen ottaen enemmän tyyliä Espanjalaisista konkistadoreista.

Laivaston lippu oli valkoinen pohjaväriltään ja sen päälle on maalattu musta ankkuri ja koristeellinen kruunu.

SaarelaisetMuokkaa

Pääartikkeli: Islanders

Karibeanmeren alkuperäiskansoja kuvaavat Saarelaiset (englanniksi Islanders) olivat selkeästi erilaisin Pirates-teeman kuuluva joukkio. Lumotulta saareltaan operoiva, Kuninkaansa johdolla toimiva joukkio toimi tarinan kolmantena osapuolena ollen vihamielisiä Keisarillisille Vartiolle että merirosvoille. Saarelaiset olivat markkinoilla vain vuonna 1994.

Setit Muokkaa

Alla on lista Pirates-teemana seteistä alateemoineen. Saarelaisten setit ovat teeman omassa artikkelissa.

1989

1990

1991

1992

1993

1994

1995

1996

1997

2009

2010

TriviaMuokkaa

  • Vuonna 1989 ilmestyneet Merirosvot ja Keisarilliset sotilaat olivat ensimmäisiä minifiguureja, joiden naamat eivät olleet tavanomaisia hymynaamoja.

Katso myösMuokkaa

Ulkoiset linkitMuokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki