Fandom

WikiPalikka

Pii Poo

474sivua
tässä wikissä
Add New Page
Keskustelu0 Share
Pii Poon logo
Pii Poo logo.jpg
Internet-sivusto
Osoite http://www.piipoo.com
Tyyppi Suomalainen LEGO-kauppa
Omistaja Pii Poo Oy

Pii Poo Oy on Helsingissä, Vaasassa ja Ilmajoella toimiva LEGO-myymäläketju.

Pii Poo on erikoistunut käytettyjen palikoiden myyntiin. Verkkokaupassa on myös uusia LEGO-sarjoja sekä muita LEGO-aiheisia tuotteita. Pii Poon verkkokauppa on Suomen suurin käytettyjä LEGO-palikoita myyvä internetkauppa. Vuoden 2010 joulukuussa Pii Poon verkkokaupassa oli myynnissä yhteensä noin 155 000 tuotetta.

HistoriaMuokkaa

Pii Poo Oy perustettiin 2016, kun Lelukauppa Pii Poo, Pii Poo Vaasa ja Pii Poo Helsinki yhdistettiin yhden toiminimen alle.

Pii Poon verkkokauppa perustettiin vuoden 2007 tammikuussa Lelukauppa Pii Poon verkkokaupaksi. Ennen vuotta 2007 käytettyjä LEGO-palikoita sai ostaa liikkeestä, mutta varaston ja kysynnän kasvaessa toiminta siirrettiin internetiin.

Vuodesta 2012 lähtien Pii Poon on siirtynyt myymään ainoastaan LEGO-tuotteita.

Muu toimintaMuokkaa

Pii Poo pyrkii järjestämään toimintaa myös LEGO-harrastajien keskuudessa. Vuoden 2009 tammikuussa Pii Poo järjesti "Tulevaisuuden näkötorni"-rakennuskilpailun, johon osallistui lähes 40 rakennusta.

Lokakuussa Pii Poo järjesti harrastajille suunnatun LEGO-rakennustapahtuman Ilmajoella 10.-11. päivä. Ilmajoki-halliin rakennettiin harrastajavoimin Suomen suurin LEGO-kaupunki, jossa oli rakennuksia lähes kuudeltakymmeneltä rakentajalta. Tapahtumassa oli esillä myös yksityisten rakentajien kokoelmia. Tapahtuma keräsi sunnuntain aikana 2200 kävijää ja oli laajalti esillä mediassa: esimerkiksi MTV3, Iltasanomat, Ilkka, TRISSA.TV, Pohjalainen, Epari ja Ilmajoki-lehti tekivät tapahtumasta jutun.

Vuoden 2010 rakennustapahtumassa vieraili 1700 vierasta. Tapahtuma on järjestetty viisi kertaa vuosina 2009-2013. Vuonna 2014 tapahtuma järjestetään Vantaalla.

Pii Poo on ollut myös mukana Palikkatakomossa järjestetyissä rakennuskilpailuissa, sekä useilla lasten messuilla.

Katso myösMuokkaa

Ulkoisia linkkejäMuokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki