Fandom

WikiPalikka

Ninjago

473sivua
tässä wikissä
Add New Page
Keskustelu0 Share
Ninjago
Teema
Elinikä 2011-
Järjestelmä System
Yläteema Ei ole

Ninjago on vuonna 2011 ilmestynyt teema, joka kertoo Sensei Wun ja hänen apulaistensa taistelusta ilkeää lordi Gardamonia, Alamaailman kuningasta ja hänen luurankoarmeijaansa vastaan. Teeman taistelun voi käydä settien mukana tulevilla erikoisosille eli spinnereillä. Nämä spinnerit ovat olennainen osa teemaa ja tästä syystä ne tekevät teemasta ensimmäisen minifiguuri-teeman joka ei perustu rakentamiseen.

TarinaMuokkaa

Ninjago kertoo lordi Gardamonin ja hänen luurankoarmeijansa pyrkimyksistä ottaa haltuunsa kaikki elementit ja näin saada mahdollisuus rakentaa maailmansa mielensä mukaiseksi. Heitä vastaan asettuu Sensei Wu viiden apulaisensa, Kain, Jayn, Colen, Zanen ja Nyan kanssa. Aseineen Wu kumppaneineen käyttävät legendaarisia, kultaisia Spinjitzu-aseita taistelussaan luurankoarmeijaa ja Gardamonia vastaan.

Teeman tarina alkaa siitä kun kaksi veljestä, Sensei Wu ja silloin pelkästään Gardamonina tunnettu veli, vartioivat sumuisen vuoren huipulle rakennettua temppeliä ja sen sisältämiä neljää pyhää Spinjitzu-asetta. Kukin aseista edusti omaa voimaansa, maata, salamaa, jäätä ja tulta, ja näiden vartiossa olevat veljekset hallitsivat omia voimiaan, Wu luomis-voimaa ja Gardamon tuhoamisvoimaa. Aikanaan ahneeksi käynyt Gardamon otti haltuunsa neljä pyhää asetta jotta saisi niiden voimansa itselleen. Wu huomasi tämän ja veljekset aloittivat ankaran, maailman kahteen puoleen jakavan, kaksintaistelunsa. Pitkän taistelun jälkeen Wu pääsi voitolla, sai takaisin neljä asetta ja syöksi Gardamonin alamaailmaan.

Tietäen ettei alamaailma pidättäisi veljen ahneutta ja pahuutta, Wu värväsi neljä oppilasta auttamaan aseiden vartioinnissa opettaen heille jokaiselle oman elementtinsä salaisuuden Spinjitzun avulla. Kukin neljästä oppilaasta omaksui elementtinsä ja kun Gardamon ryhtyi vastahyökkäykseen liittouduttuaan alamaailman ruhtinaan kanssa, Wu ja oppilaat ryhtyivät voimakkaaseen puolustustaisteluun aseiden ja niiden sisältämien voimien takia. [1]

HahmotMuokkaa

NinjatMuokkaa

Sensei Wu
Luomisvoimaa käyttävä vanha Spinjitzu-opettaja, joka vartioi legendaarisia aseita. Aseistuksenaan on bambukeppi, Kultainen ketju-sirppi ja Kultainen miekka.
Kai
Tulen voimaa käyttävä kiivas ja äkkipikainen punainen ninja. Aseena tulimiekka.
Jay
Vitsikäs ja kaksisuuntaisen mielialahäiriön omaava erittäin tahditon salaman ninja. Aseina salamanunchakut.
Cole
Rauhallinen, sarkastinen, ystävällinen ja erittäin voimakas ninja, joka käyttää Maan voimaa ja Kultaista sauvaa, keihästä ja miekkaa varusteinaan. Myös Järistysviikate on hänen aseensa.  Zanen poikaystävä (vielä kaapissa)
Zane
Jään voimaa käyttävä rauhallinen, fiksu ja peräksiantamaton ninja. Käyttää aseina Jääshurikeneja, pitkää keihästä ja miekkaa. Colen poikaystävä (vielä kaapissa)
Nya
Kain hurmaava sisko, joka käyttää varusteenaan kaksiteräistä miekkaa.

Pimeyden voimatMuokkaa

Lord Garmadon
Tuhoamisvoimaa omaava entinen legendaaristen aseiden vartija, joka asettui vastaan veljeään Sensei Wuta ja aloitti taistelun Ninjagon tulevaisuudesta varastamalla neljä legendaarista asetta. Pyrkii luomaan maailman oman mielensä mukaan ja on siksi kateellinen veljensä Luomisvoiman takia. Käyttää asenaan SALAMIA!!! Paljon perhedraamaa johtuen hänen romanttisista suhteistaan...
Chopov
Bonezei
Krazi
Frakjaw
Samukai

SetitMuokkaa

Ninjago ei ole tavanomainen minifiguuriteema sillä tavallisten SYSTEM-teemojen setti-jaon sijaan se perustuu hyvin paljon "Spinjitzuun" eli spinnerien avulla käytävään taisteluun. Miltei kaikki setit pohjautuvat spinnerien käyttöön jollain lailla: jotkin setit sisältävät vain spinnerin minifiguureineen, aseineen ja kortteineen kun taas jotkin setit luovat eräänlaisen lavasteen jossa spinneri-taisteluita voi käydä.

2011

2012

2013

2014

Katso myösMuokkaa

  • Ninja - Aikaisemmin ilmestynyt teema, joka sijoittuu myös ninja-kulttuurista ammennettuun maailmaan.

LinkitMuokkaa

LähteetMuokkaa

  1. LEGO Groupin jakama kilpailu- ja mainoslehtinenm tammikuu 2011

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki