Fandom

WikiPalikka

Ninja

474sivua
tässä wikissä
Add New Page
Keskustelu0 Share
Ninja
Ninjalogo.jpeg
Teema
Elinikä 1998-2000
Järjestelmä System
Yläteema Castle

Ninja on feodaalisen Japanin innoittama Castle-teeman alateema. Ninja-teema oli markkinoilla vuodesta 1998 vuoteen 2000 ja oli ensimmäinen ja tähän mennessä ainoa Castle-teema, joka ei ollut tyyliltään keskiaikaista Eurooppaa vastaava. Ninja kertoi Shogun Gai-Danin ja hänen joukkojensa taistelusta rosvopäällikkö Kendon ninjoja vastaan. Ninja-teemaa pidetään harrastaja-piireissä yhtenä parhaimmista Castle-teemoista kautta aikain.

TaustatarinaMuokkaa

Ninja-teeman taustatarina jakautuu kahteen osaan, joista kukin kerrottiin omana vuonaan ja omilla seteillään. Julkaisuvuoden juonesta kerrottiin settien mukana tulleissa tarinalapuissa ja katalogeissa seuraavaa: Shogun Gai-Dan ja hänen apulaisensa Ito, harmaa ninja, joukkoineen puolustivat mystisiä rubiineja rosvopäällikkö Kendon rosvokatraalta ja Kendon palkkaamalta mustalta ninjalta, Bonsailta[1].

Vuoden 1999 teeman taustatarina kehittyi eteenpäin kun mystiset rubiinit olivat vaihtaneet omistajaa Shogun Gai-Danista ilkeälle Keisarille. Rubiineja pelastamaan lähtivät valko-kaapuinen ninja-prinsessa punaisine ninjoineen.

Ninja verrattuina muihin Castle-teemoihinMuokkaa

Ninja-teema on hyvin erikoinen Castle-teema. Se on ainoa teema, joka ei ammenna inspiraatiota keskiajasta ja ainoa, joka ei istu "Castle-kronologiaan". Ninja-teema oli ensimmäinen SYSTEM-teema, jossa taistelun molempien osapuolten hahmoja ja rakennuksia myytiin saman teeman alla. Tämä myyntikeino on levinnyt sittemmin muihinkin pääteemoihin ja nykyisin se on muodostunut jo standardiksi.

Eroista huolimatta Ninja-teeman seteissä on monia samankaltaisuuksia aikaisempiin Castle-teemoihin verrattuna. Useissa promo-seteissä käytetään aikaisemmista seteissä tuttuja elementtejä () ja eräs teeman suurimmista seteistä, 6089 Stone Tower Bridge, on hyvin samankaltainen Royal Knights-sarjan setin 6078 Royal Drawbridgen kanssa.

Ninja-teeman ja muiden Castle-teemojen eroavaisuuksia ja samankaltaisuuksia pohdittaessa moni harrastaja huomioi myös sen että ainoa teema, joka ottaa inspiraationsa samoista lähteistä kuin Ninja, on vuosina 2006-2008 ilmestynyt Exo-Force. Exo-Force ottaa enemmän vaikutuksia manga- ja animesarjoista eikä näin ollen ole kovin lähellä Ninja-teemaa.

Katanat ja samurai-haarniskatMuokkaa

Ninja-teema toi muihin Castle-teemoihin verrattuna paljon uusia minifiguurien aseita ja haarniskoita. Kaikki teeman tuomat uudet esineet olivat saaneet inspiraationsa feodaalisella aikakaudella käytettyistä vastaavista esineistä.

SetitMuokkaa

Katso myösMuokkaa

LähteetMuokkaa

  1. Brickipedian Ninja-teemasta kertova artikkeli

pl.Ninja

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki