FANDOM

NXT on vuonna 2006 julkaistun uuden sukupolven Mindstorms-robottisarjan mikrotietokone. Se suunniteltiin yhteistyössä Mindstorms-harrastajien kanssa alunperin 1998 julkaistun RCX:n korvaajaksi. NXT:n on tarkoitus olla helpompikäyttöinen kuin edeltäjänsä.

TeknologiaMuokkaa

BluetoothMuokkaa

NXT:n ohjelmoimiseen käytetään langatonta Bluetooth-yhteyttä RCX:n johdon sijaan. Bluetoothilla NXT:n voi yhdistää tietokoneeseen tai matkapuhelimeen, ja sen voi ohjelmoida molemmilla. Se voi kommunikoida vain yhden laitteen kanssa samanaikaisesti, mutta voi olla yhteydessä neljään. NXT muistaa viime yhteyden, ja toiminnon avulla sen voi yhdistää laitteeseen nopeasti. NXT:n Bluetooth-ominaisuudet voi laittaa näkyväksi tai näkymättömäksi muille laitteille, ja ne voi myös kytkeä pois päältä säästääkseen virtaa.

Yhdistääkseen NXT:n tietokoneeseen tässä täytyy olla Bluetooth-yhteys tai -adapteri. Lisäksi tietokoneessa täytyy olla yhteensopiva ohjelmisto. Windowsilla vaadittu ohjelmisto on Windows XP Service Pack 2 tai WIDCOMM. Macintoshilla tarvitaan Apple MacOS X 10.3.9 tai 10.4.

LEGO Group yhteistyökumppaneineen on julkaissut taulukon eri Bluetooth-adapterien yhteensopivuudesta. Abe UB22S, BlueFRITZ! AVM BT adapter, BlueFRITZ! USB v2.0, Cables Unlimited, USB-1520, Dell TrueMobile Bluetooth Module, Dlink DBT-120, MSI Btoes, MSI StartKey 3X-faster, TDK GoBlue sekä Qtrek Bluetooth USB Adapter v2.0 on lueteltu täysin yhteensopiviksi. Belkin F8T003 ver. 2 on yhteensopiva, mutta toimii vain lyhyellä etäisyydellä. Dell Wireless 350 Bluetooth Internal Card on luokassa "Ei yhteensopiva / Huono toimivuus".

Yhdistääkseen NXT:n matkapuhelimeen tässä täytyy olla LEGO MINDSTORMS NXT Mobile Phone Application -sovellus, joka sisältyy NXT-pakkauksiin.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki