Fandom

WikiPalikka

Model Team

474sivua
tässä wikissä
Add New Page
Keskustelu1 Share
Model Team
Model Team logo3.jpg
Teema
Elinikä 1986 - 1999
Järjestelmä SYSTEM
Yläteema SYSTEM

Model Team on LEGO teema, jonka setit ovat mahdollisimman tarkkoja pienoismalleja oikean maailman kulkuvälineistä. Sarjan seteissä on myös tavallisesti jotain toiminnallisuutta, esimerkiksi kaikki Model Team-teemaan kuuluvien autojen ohjaus toimii ratin avulla. Sarja julkaistiin ensi kerran vuonna 1986 ja viimeisimmät sarjaan kuuluvat setit julkaistiin vuonna 1999. Ottaen huomioon sarjan pitkän iän, sarjaan kuuluu yllättävän vähän settejä, vain 15. Sarjaan tosin ei kuuluu lainkaan pienempiä settejä vaan pieninkin setti sisältää yli 280 palaa (setti 5510 Offroader 4x4). Model Team on eräs harvinaisimmista sarjoista ja sen settien nykyiset hinnat kipuavat helposti yli 50 € arvoisiksi.

Vaikka Model Teamin viimeinen virallinen setti julkaistiin vuonna 1999, sarjan piirteitä on nähtävissä monissa myöhemmissä teemoissa ja seteissä. Sculptures ja Star Wars-teeman ala-teema Ultimate Collector Series olivat selvästi samoilla linjoilla tarkkojen pienoismallien kanssa mutta lähimmäksi Model Teamia tuli vuonna 2003 aloittanut Designer Sets-alateema. Varsinkin sen julkaisuvuoden seteissä 4402 Sea Riders ja 4404 Land Busters vaikutteet ovat selviä. Desinger Sets-teeman muuttuessa nykyiseksi Creator-teemaksi, myös Model Teamin vaikutukset jatkuivat. Monet teeman nykyisistä suurimmista seteistä ovat ajoneuvoja, jotka ovat ulkonäöllisesti ja toiminnallisesti selkeästi samanlaiset kuin Model Teamin aikaiset.

SetitMuokkaa

Kuten yllä sanottu, Model Team sarjan setit ovat pienoismalleja oikean maailman kulkuvälineistä. Malleille ei löydy suoraa vertauskuvaa oikeasta maailmasta vaan niiden piirteet ovat tulleet monesta erilaisesta ajoneuvosta.

Vaikka setit näyttävät hyvin paljon aidon näköisiltä, ei niihin ole lisätty TECHNIC-seteistä tuttua toiminnallisuutta. Ne ovat suunniteltu ulkonäönsä puitteissa ja toimivatkin parhaimmillaan hienoina koriste-esineinä.

Sarjaan kuuluvat seuraavat setit:

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki