Fandom

WikiPalikka

Media

474sivua
tässä wikissä
Add New Page
Keskustelu1 Share

Vuosien kuluessa on julkaistu monenlaista Lego-mediaa. Aluksi nämä olivat lähinnä ideakirjoja, mutta sähköisten viestintävälineiden ylesityessä ja LEGO.comin aloitettua LEGO-universumi on poikinut myös pelejä, opaskirjoja ja jopa elokuvia.

Kirjat ja lehdetMuokkaa

Ensimmäiset LEGO Group julkaisemat LEGO-aiheiset myytävät tuotteet (seteissä olevien rakennusohjeiden lisäksi) olivat ideakirjoja. Nämä erilaisia ohjeita ja mallikappaleita sisältävät kirjat osoittivat "oheistavaroiden" myynnin ja yhtiö alkoi julkaisemaan myös muita kirjoja. Yhtiön lisäksi LEGO-tuotteiden fanit ovat kirjoittaneet rakentamisessa opastavia kirjoja ja lehtiä.

Alla olevassa listassa on tunnetuimpia esimerkkejä kustakin kirja- ja lehtikategoriasta:

Yhtiön viralliset kirjatMuokkaa

Yhtiön lehdetMuokkaa

Harrastajien kirjoittamat epäviralliset kirjatMuokkaa

Harrastajien lehdetMuokkaa

VideopelitMuokkaa

LEGO Media seuraajineen sekä Lego-yhtiön tukemat peliyhtiöt ovat julkaisseet monia LEGO-aiheisia videopelejä. Koko lista on pääartikkelissa. Alla joitakin merkittävimpiä.

Internet-pelitMuokkaa

LEGO.comissa on lukuisia Internet-pelejä pelattaviksi. Niitä tulee usein lisää, ja ne ovat ilmaisia, mutteivät usein niin laajoja kuin varsinaiset videopelit. Alla merkittävimpiä.

LautapelitMuokkaa

Elektronisten pelien lisäksi LEGO yhtiö on ollut aktiivinen myös lautapelien rintamalla. Alunperin useimmat lautapelit tulivat settien mukana mutta nykyisin LEGO brändillä varustettuja lautapelejä tuotetaan jo muutenkin LEGO Games tuotenimen alla.

ElokuvatMuokkaa

Lego julkaisi ensimmäisen kokopitkän elokuvansa vuonna 2003 BIONICLE-teemasta. Sen nimi oli BIONICLE: Valon naamio. Elokuva sai kaksi jatko-osaa, jotka täydensivät trilogian. Vuonna 2009 on tulossa uusia elokuvia muista teemoista sekä uuden BIONICLE-trilogian aloitusosa.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki