Wikia

WikiPalikka

LEGO.com

Keskustelu0
387sivua
tässä wikissä
LEGO.com
LEGOcom.png
Internet-sivusto
Osoite http://www.lego.com
Tyyppi LEGO Groupin virallinen sivusto
Omistaja The LEGO Group

LEGO.com on The LEGO Groupin virallinen internet-sivusto. Sivusto tarjoaa paljon aktiviteetteja ja tietoa tuotetarjontansa moniulotteiseen tyyliin - jokaiselle jotakin. Sivustolla on kolme pääaluetta - Products, Play ja Shop.

ProductsMuokkaa

Tämä osio ohjaa kävijän haluamansa teeman sivulle - jokaisella nykyisellä teemalla on oma sivusto LEGO.comissa, lisäksi mukana ovat Premium Games, LEGO Universe, LEGO Wear ja Lifestyle. Myös hieman vanhemmilla teemoilla on omat sivut, joskaan niitä ei enää päivitetä. Teemat on jaettu kahteen eri sivuun, otsikon mukaan jonkinlaiseen paremmuusjärjestykseen.

Jokaisen teeman sivuilla on erilaista sisältöä teemaan liittyen ja oma ulkoasu. Monilla teeman sivuilla kuitenkin ovat nämä yleiset osiot:

  • kotisivu
  • tuotteet - lista teeman tuotteista, kuvia ja tietoa niistä
  • funzone (hupialue) - teemaan liittyviä pelejä, sarjakuvia, videoita yms.
  • ladattavat - tietokoneelle ladattavia taustakuvia, näytönsäästäjiä yms.
  • galleria - monilla teemoilla on omat galleriat, jotka sisältävät sivuston kävijöiden omia rakennelmia ja jonne niitä voi laittaa

Monilla teemoilla on kuitenkin myös muita alueita. Tarinaa sisältävillä teemoilla on sivuja, joissa kerrotaan hahmoista, kulkuneuvoista, paikoista ja muusta sellaisesta.

PlayMuokkaa

Play-osio sisältää LEGO.comin viihdesisältöä. Siinä on monta osiota.

Games sisältää nimensä mukaisesti pelejä. Ne on jaettu viiteen lajityyppiin: toiminta, luova, erikoisuudet, esikoulu ja älypelit. Lajityyppiosioissa pelit on jaettu sivuihin tilan säästämiseksi. Yläbannerissa mainostetaan tärkeämpiä ja suositumpia pelejä.

Comics & Movies sisältää nimensä mukaisesti sarjakuvia ja videoita. Pienellä sivulla on linkit sivustolla olevista sarjakuvaosioista neljään. Videoiden kanssa järjestely on sama.

Downloads sisältää sekalaista ladattavaa LEGO.comista. Sieltä pääsee neljään taustakuvaan, neljään näytönsäästäjään ja neljään "aktiviteettiin", joista tosin puolet eivät ole aktiviteetteja ja vain yksi on ladattava.

Message Boards on LEGO.comin kiistelty keskustelualue. Se on jaettu teemaosioihin ja LEGO.comiin liittyviin osioihin. Vanhemmille on oma alue. Monet LEGO-harrastajat karttavat tätä keskustelualuetta (vanhemmat-osiota lukuunottamatta). Syynä on sen yleinen sotkuisuus ja epäsivistyneisyys.

  • kaikki viestit tulevat moderaattorien tarkistamiksi, mutta heihin ei voi ottaa yhteyttä
  • linkkejä ei sallita ollenkaan
  • kävijät ovat todella nuoria lapsia, jotka eivät osaa "netikettiä" eivätkä oikeinkirjoitusta
  • hymiöitä käytetään liikaa
  • kenellekään ei huomauteta kaksoisviestittämisen, aiheeseen liittymättömän viestin tai turhan viestin kaltaisista virheistä

Club Page Central on My LEGO Network. Siellä voi hoitaa siirtymisen vanhasta klubisivuversiosta uuteen saaden samalla erityislahjoja, ja sitten mennä My LEGO Networkiin. Lisää tietoa MLN:stä on sen sivulla.

LEGO ClubMuokkaa

Viimeinen Play-alueen osio on laaja LEGO Club, joka on melkein alue itsekin. Se keskittyy LEGO Web Clubiin, johon voi liittyä ilmaiseksi LEGO.comissa ja jonka jäsenyydestä on paljon hyötyä muuallakin sivustolla, sekä LEGO-lehtiin. Sekin on jaettu osioihin.

LEGO Magazine on samannimisen LEGO-fanien ilmaisen lehden osio. Siellä voi tilata itselleen lehden ilmaiseksi, jos asuu tietyissä maissa. Siellä myös kerrotaan, mitä uusin numero sisältää. Lisäksi osiossa on ladattavana joitakin vanhoja lehtiä.

BrickMaster-osio on samannimisen maksullisen lehden sivu. Siellä mainostetaan lehteä näytösnumeron, etulistan ja lukijoiden kommenttien keinoin. Lehden voivat tilata yhdysvaltalaiset.

Cool Cretions on LEGO.comin kaikkein suurin galleriaosio. Ensinnäkin siellä on suunnittelijan valinta ja lasten valinta. Nämä osiot nimensä mukaan esittelevät tiettyjen henkilöiden valitsemia suosikkeja LEGO.comin MOC-gallerioista. Siellä on myös parhaimpien rakennelmien osio, viimeisimpien rakennelmien osio, hakukone ja linkkejä teemallisiin gallerioihin. Osiossa voi myös organisoida omia LEGO.comiin laittamiaan rakennelmia.

Comic Captions on kilpailu, jossa ideana on keksiä hauskan kuvan hahmoille mahdollisimman hauskaa sanottavaa. Osiossa voi myös lähettää oman hauskan kuvan kilpailua varten, jotta se saatetaan valita kilpailun uudeksi kuvaksi. Osiosta myös näkee aikaisempia voittajia.

Building Tips & Ideas tarjoaa ensisijaisesti rakennusvinkkejä ja inspiraatiota. Lisäksi siellä on vanhojen BuildIt-mallien ohjeita ja tarinoita rakentelevista perheistä.

Events-osio nimensä mukaisesti esittelee uudet ja tulossaolevat LEGO-aiheiset tapahtumat.

Viimeinen osio on News & Extras, joka tarjoaa uutisia ja hauskoja raportteja.

ShopMuokkaa

LEGO.comin nettikauppa eli LEGO Shop tarjoaa tavallisten kaupoissa tarjolla olevien settien, lisäksi alennuksia vanhemmista seteistä sekä LEGO Direct -erikoissettejä. Tuotteita voi etsiä teeman, kategorian ja iän perusteella tai etsiä hakukoneella.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki