FANDOM

Junkbot Undercover
Junkbot2 aloitusruutu
Internet-peli
Lajityyppi Pulmanratkonta
Teema Make & Create
Vuosi  ?
Linkki

Junkbot Undercover on klassikkopeli Junkbotin jatko-osa. Siinä selvitetään mystistä projekti X:ää. Peli on, kuten edeltäjänsä, pulmanratkontaa. Pelin on suunnitellut Gamelab.

PelimekaniikkaMuokkaa

Junkbot Undecoverissa on sama pelimekaaniikka kuin edeltäjässään. Jokaisessa tasossa pitää saada Junkbot keräämään kaikki tason roskakorit. Junkbotia ei ohjata suoraan, se kävelee itsestään niin pitkälle kuin pystyy. Se pystyy kävelemään tasaisella pinnalla, nousemaan yhden palikan päälle, jos sellainen eteen tulee ja kävelemään yhden nupin aukon tasaisella pinnalla yli. Se ei pysty nousemaan kahden palikan korkeutta kerralla eikä kulkemaan kahden tai usemman nupin pituisen aukon yli.

Junkbot

Pelin päähenkilö, Junkbot.

Junkbotin kulkusuuntaa voi ohjata siirtämällä palikoita. Vain värillisiä palikoita voidaan liikuttaa. Harmaat palikat ja palikat, joiden päällä Junkbot on, eivät liiku. Palikka poimitaan siirtämällä hiiren kursori halutun palikan päälle, napsauttamalla ja pitämällä pohjassa hiiren vasenta painiketta ja päästämällä irti, kun se on halutussa paikassa. Palikoita voi siirtää kerralla yhden tai useamman. Jos siirtää useita, pitää painaa siitä palikasta, joka on kiinni siinä, mistä sen haluaa irrottaa, ja liikuttaa hiirtä ulospäin siitä. Niitä voi laittaa vain toisten palikoiden (myös harmaiden) päälle tai alle, ei väliin.

Palikoiden tarkoitus on, että niitä voi ottaa pois tieltä, jotta Junkbot pääsisi jonnekin, niistä voi rakentaa portaita nousuja ja laskuja varten ja niin edelleen.

Peli jakautuu neljään kellarialueeseen, joista jokaisessa on 15 tasoa. Pelaajan täytyy suorittaa kymmenen tasoa päästäkseen seuraavaan rakennukseen. Jokaisessa tasossa on lisäksi kultainen palkinto, jonka saa suorittamalla tason tietyn palikoiden siirtämismäärän sisällä.

EsineetMuokkaa

  • Jump Brick - Saa Junkbotin hyppäämään palikalta.
  • Movable Jump Brick - Saa Junkbotin hyppäämään palikalta. Voidaan siirtää.
  • Shield Brick - Tekee Junkbotin kuolemattomaksi, kunnes osuu johonkin, mistä normaalisti häviäisi tason.
  • Movable Shield - Tekee Junkbotin kuolemattomaksi, kunnes osuu johonkin, mistä normaalisti häviäisi tason. Voidaan siirtää.
  • Crate - Palikka, jota ei voi siirtää ja jonka päälle ei voi rakentaa. Junkbot voi työntää näitä kulkiessaan tasaisella pinnalla tai alaspäin. Voidaan tiputtaa reunalta työntämällä.
  • Teleporter - Siirtää Junkbotin toisen Teleporterin luo.
  • Fan Brick - Laittaa Junkbotin leijumaan ylöspäin, jos se menee tämän yläpuolelle.
  • Switch - Laittaa Fan- ja Fire-palikoita päälle ja pois päältä.
  • Fire Brick - Pelaaja häviää tason, jos Junkbot menee tämän päälle.
  • Drip - Tiputtaa vettä. Jos Junkbot osuu veteen, pelaaja häviää tason.
  • Laser - Ampuu vaakasuoran laser-säteen, jonka voi pysäyttää jokin este. Jos Junkbot osuu siihen, pelaaja häviää tason.

VihollisetMuokkaa

Jos Junkbot osuu mihin tahansa näistä, pelaaja häviää tason.

  • Gearbot - Liikkuu jatkuvasti sivusuunnassa tasaisilla pinnoilla.
  • Climbbot - Liikkuu kaikkiin suuntiin ja voi jahdata Junkbotia. Ei voi ylittää liian korkeita seiniä.
  • Flybot - Liikkuu jatkuvasti sivu- tai pystysuunnassa ilmassa.
  • Eyebot - Liikkuu sivu- tai pystysuunnassa ilmassa ja voi jahdata Junkbotia.

PalkinnotMuokkaa

ArvotMuokkaa

Pelin sisäinen tason määrittäjä - mitä enemmän pelaaja on saanut kultaisia palkintoja, sitä parempi hänen arvonsa on. Tässä lista arvoista:

  • Investigator (aloitus)
  • Agent (10 palkintoa)
  • Special Agent (20 palkintoa)

Loput tulossa pian.

HuipputuloksetMuokkaa

Jos on suorittanut jokaisen Junkbot Undercover -tason, pääsee yrittämään Top 100 -listalle pääsyä. Mitä vähemmän siirtoja on käyttänyt kaikissa tasoissa yhteensä, sitä parempi. Tämänhetkinen maailmanennätys on nimimerkki ALFERALFERin (sama henkilö, joka teki alkuperäisen Junkbotin maailmanennätyksen) 319 siirtoa.

TekijätMuokkaa

Pelin on tehnyt Gamelab. Tekijätiimi on sama kuin edeltäjässä.

  • Taide: Peter Lee ja Frank Lantz
  • Koodi: Ranjit Bhatnagar ja Peter Lee
  • Pelisuunnittelu: Frank Lantz, Eric Zimmerman ja Nick Fortugno
  • Projektin ohjaaminen: Peter Lee
  • Ääni: AudioBrain -yhtiön (tällöin "Blister Media") Michael Sweet
  • LEGO-tuottaja: Tomas Clark

TriviaaMuokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki