FANDOM

LEGO palikan pitkän historian takia erittäin moni lapsi ja aikuinen on hurahtanut siihen. LEGO harrastus on monipuolinen harrastus joka käsittää moni erilaisia harrastamistapoja kuten esimerkiksi keräilyä, rakentamista, animointia ja valokuvaamista.

HarrastamistapojaMuokkaa

KeräilyMuokkaa

Ottaen huomioon LEGO tuotteiden määrän ja niiden pitkän historian, keräily on luonnollinen osa harrastusta. Keräilyksi määritellään yleensä pyrkimystä minkä tahansa tietyn kokonaisuuden saamiseen. Tavallisimpia LEGO-keräilyn kohteita ovat uudet tai vanhat teemat (esim. Black Falcons teeman kerääminen), minifiguurit (esim. kaikkien Star Wars-hahmojen kerääminen) tai tietyt värit (esim. VanhaHarmaa).

Vaikka miltei jokainen LEGO harrastaja hankkii itselleen lisää palikoita ja settejä, tätä ei sanota keräilemiseksi. Yleensä keräilemiseen yhdistyy tiettyyn kokonaisuuteen tähtääminen.

RakentaminenMuokkaa

Pääartikkeli: Rakentaminen

Valtaosa harrastajista rakentelee palikoilla jotain. Tämä on tavallisin harrastamis-muoto. Tavallisesti rakentajat keskittyvät johonkin tiettyyn teemaan kuten esim castle tai pirates.

AnimointiMuokkaa

Pääartikkeli: Animaatio

Animointi tarkoittaa videoiden luomista käyttäen LEGO palikoita ja tuotteita videossa. Yleensä videot luodaan käyttämällä Stop-Motion-tekniikkaa.

YhteisötMuokkaa

Harrastajien suuren määrän takia monenlaisia harrastajien yhteisöjä on kehittynyt vuosien varrella. Yhteisöt ovat usein harrastaja-vetoisia mutta myös LEGO yhtiö ylläpitää muutamia yhteisöjä. Tavallisesti harrastaja-vetoiset yhteisöt ovat suunnattu aikuisemmalle väellä kun taas yhtiön ylläpitämät ovat nuoremmille. Yhteisöt ovat yleensä syntyneet joko tietyn alueen harrastajista (mm. monet LUGit ja suomalainen LEGO yhteisö Palikkatakomo) tai tietyn harrastamistavan (mm. animaattoreiden Brickfilms) tai näiden molempien (mm. suomalainen BIONICLE yhteisö Bio-Klaani) ympärille.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki