FANDOM

Forestmen
Teema
Elinikä 1987-1990
Järjestelmä SYSTEM
Yläteema Castle

Forestmen (Metsämiehet, myös Lainsuojattomat nimellä tunnettu) oli LEGO teema vuosilta 1987-1990. Se kuului Castle-teemojen joukkoon ollen yksi pienimmistä Castle-sarjoista vain seitsemällä setillä varustettuna. Forestmen-teema kertoo Robin Hoodin ja hänen joukkojensa kamppailusta Crusaders-joukkoja vastaan. Forestmen-teemalla ei ollut suoraa jatkoteemaa mutta sekä Wolfpack- että Dark Forest-teemoissa on nähtävillä samoja piirteitä.

TaustatarinaMuokkaa

Virallista taustatarinaa Forestmen-sarjalle ei tuon ajan tapaan ollut mutta settien nimistä ja niiden sisällöstä voidaan tehdä tiettyjä johtopäätöksiä. Metsämiehet, Robin Hood johtajanaan, asuivat metsään piilotetuissa linnoituksissaan ja taistelivat Ristiretkeläisiä vastaan. Vaikka joukot taistelivatkin muutamia kertoja, voittaja ei selvinnyt. Metsämiesten tausta on hieman epäselvä mutta harrastajien joukossa on virinnyt usko siihen että Metsämiehet muodostuvat Black Falcons- ja Lion Knights-joukkojen taistelusta karanneista sotilaista.

Erotuksena taistelukumppaneistaan Ristiretkeläisistä, Metsämiehet keskittyivät metsässä käytännölliseen taistelutyyliin taistellen keihäin ja jousin (Forestmen-teema oli ensimmäinen teema, jossa oli mukana minifiguureille tarkoitetut pitkäjouset ja nuoliviinit). Metsämiesten tunnus oli hirven pää ja tämä logo koristikin heidän kilpiään.

Sarjan setitMuokkaa

Lego Forestman

Metsämies

1987

1988

1989

1990

Katso myösMuokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki