FANDOM

Ferrari on yksi LEGO Groupin lisenssiteemoista. Ferrari-lisenssi koskee nimensä mukaisesti Ferrari-urheiluautomerkkiä. Ferrari-lisenssiä on käytetty runsaasti varsinkin Racers -teemassa mutta myös TECHNIC-teemaan kuuluu muutamia Ferrareita.

HistoriaMuokkaa

Ensimmäiset setitMuokkaa

Ensimmäinen Ferrari-lisenssiä hyväksikäyttävä setti oli vuoden 1997 Model Team-teemaan kuuluva 2556 Ferrari Formula 1 Racing Car. Setti oli Model Team-teemalle ominaisesti suuri ja yksityiskohtainen. Seuraava kerta jolloin Ferrarin logo nähtiin LEGO seteissä oli vuonna 1999 jolloin kahdessa Town-teeman Shellin promosetissä oli Ferrarin autoja.

Ferrari vakiintuuMuokkaa

Ferrari-lisenssi osoitti voimansa ja vuonna 2004 siitä tuli Racers-teeman alateema. Tähän alateemaan suunniteltiin heti ensimmäisenä vuonna sekä minifiguurieille tarkoitettuja autoja että Model Team-tyylisiä pienoismalleja. Kyseinen linja on osoittautunut onnistuneeksi ja lähestulkoon jokaisena julkaisuvuotenaan Ferrari-alateemassa on sekä minifiguuri-settejä (Formula-kisoihin liittyviä) että pienoismalli-settejä (tavallisesti settien nimissä lukee heti setin mittakaava, esim. 1:10).

SetitMuokkaa

Racers setit Muokkaa

2004

2005

2006

2007

2008

2009

Duplo setitMuokkaa

2004

Model Team setitMuokkaa

1997

Town setitMuokkaa

1999

TECHNIC setitMuokkaa

2004

2005

2006

2007

Katso myösMuokkaa

  • Williams F1 team - Toinen Formula-maailmasta tunnetun kilpa-automerkin lisenssiteema

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki