FANDOM

Factory (suomeksi Tehdas) on vuonna 2005 aloitettu LEGO Groupin projekti. Sen toimintakonsepti perustui kuluttajien ja harrastajien haluun luoda omia settejä ja tätä tarkoitusta varten luotiin LEGO Digital Designer. LDD ja Factory itsessään olivat hyvin vahvasti käyttäjien palautteesta kehittyneitä. Vuoden 2009 lokakuussa Factoryn toiminta konsepti muuttuu hieman ja se nimettiin LEGO Design byME:ksi[1].

LDD:n avulla suunnitellut ja Factory-sivustolla myydyt setit kuuluivat Factory-teemaan.

HistoriaMuokkaa

Factoryn historia on monilla tavoin sidoksissa LDD:n historiaan. Ensimmäisen kerran LEGO Group ideoi kuluttajien itse suunnittelemien settien myyntiä vuonna 1999 [2] mutta idean poiki konkreettista aineistoa vasta vuonna kesällä 2003 kun LDD:n ensimmäinen versio tuotiin esille. LDD ei ollut heti sidoksissa Factoryyn vaan se oli vähän aikaa oma yksittäinen projekti. Vasta vuoden 2004 rakennuskilpailu, jossa tuli rakentaa uusia settejä LDD:llä, yhdisti LDD:n ja Factoryn selvästi. Kyseisen kilpailun kolme parhainta teosta (5542 Airport, 5525 Amusement Park ja 5526 Skyline) olivat ensimmäiset setit, joita myytiin vuonna 2004 julkaistun Factoryn kautta.

Katso myösMuokkaa

Ulkoiset linkitMuokkaa

ReferenssitMuokkaa

  1. LEGO Groupin lehdistötiedote elokuun 31. päivänä vuonna 2009
  2. BrickJournal #2, sivu 11

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki