FANDOM

Exo-Force
Exoforcelogo.gif
Teema
Elinikä 2006-2008
Järjestelmä System
Yläteema System

Exo-Force oli vuosina 2006-2008 ilmestynyt minifiguuriteema. Teema kertoi Exo-Force-joukkueen taisteluista robotteja vastaan Sentain saarella. Teema on jättänyt jälkeen suuren joukon faneja, sillä se erosi monista muista teemoista hyvin omintakeiselle tyylillään. Exo-Force oli ensimmäinen teema, joka pohjautui hyvin vahvasti tiettyyn genreen; Exo-Forcen tapauksessa kyseinen genre oli japanilaiseen anime-kulttuuri ja varsinkin sen mecha-alakulttuuri.

Vaikka teema onnistuikin melko hyvin ja oli eräs parhaiten myyneistä teemoista, varsinkin kalliimpien settien myynnin heikkous pakotti LEGO Groupin lopettamaan teeman tuotannon vuonna 2008[1].

TarinaMuokkaa

Exo-Force kertoo ihmisten ja heidän luomien robottien taistelusta Sentai-vuorella. Tarinan päähenkilöinä ovat Exo-Force niminen ihmisten puolustusta varten perustettu tiimi.

Tarina alkaa siitä kun ensimmäiset ihmisten luomat robotit ryhtyvät kapinoimaan rakentajiaan vastaan. Kapina loppui lyhyeen ihmisten kukistettua kapinalliset robotit. Tämä ensimmäisen kapinan aikana Sentai-vuori jakautui kahtia. Kukistetut kapinalliset robotit pakenivat vuoren keskelle syntyneeseen kuiluun hautomaan kostoaan. Robottien paluun pelossa ihmiset perustivat Exo-Force tiimin taistelemaan tulevia puolustamaan heitä robotteja vastaan.

IhmisetMuokkaa

Hikaru
Hyvin tyyni ja hillitty, tiimin taktinen komentaja.
Takeshi
Riskejä ottava ja kiivas.
Ryo
Tarmonpesä, jolta virta ei tunnu koskaan loppuvan. Hoitaa tiimissä laitteiden korjauksen.
Ha-Ya-To
Leikkimielinen ja seikkailunhaluinne. Rakastaa lentämistä ja yleensä avustaa tiimiään ilmasta käsin.
Hitomi
Kaksijakoinen persoonaltaan: osaa olla hyvin sanavalmis mutta myös hiljainen. Sensei Keikenin pojantytär. Liittyi tiimiin sen jälkeen kun robotit olivat hyökänneet Kultaiseen Vuoreen.
Sensei Keiken
Viisas ja ankara, toimii tiiminjäsenten johtajana ja isähahmona. Rakensi aikoinaan Meca Onen sekä perusti Exo-Force-tiimin.

RobotitMuokkaa

Ihmiset loivat aikoinaan robotit auttamaan heitä Sentai-vuoren lukuisten kaivosten kaivamisessa. Robottien käydessä yhä älykkäämmäksi, niissä alkoi kyteä kateus luojiaan vastaan. Kateus muuttui vihaksi kun Meca-One -niminen robotti alkoi avoimesti kapinoimaan ihmisiä vastaan. Pian muut robotit liittyivät Meca-Onen seuraan.

Verrattuna ihmisiin, robotteja on suurempi määrä mutta niissä on harvempia yksilöitä. Useimmat robotit ovat pelkästään sivuosassa teeman taustatarinassa mutta silti muutamat robotit ovat tunnetumpia:

Meca One
Sensei Keikenin luoma robottien johtaja. Ensimmäinen ihmisiä vastaankapinoinut robotti. Loi itsestään klooneja ensimmäisen tappionsa jälkeen.
Devastator
Robottien eliittisotilaita, jotka usein johtavat Iron Droneista koostuneita iskujoukkoja ihmisiä vastaan. Huomattavasti älykkäämpiä kuin Iron Dronet.
Iron Drone
Robottiarmeijan perusyksikkö. Tehoton taistelija, josta on harmia vain suurissa joukoissa.

SetitMuokkaa

2006Muokkaa

2007Muokkaa

2008Muokkaa

Katso myösMuokkaa

LähteetMuokkaa

  1. Exo-forcen linjan loppumisen ilmoitus (Virallinen ilmoitus löytyy 1000steine.de sivustosta saksan kielisenä) Eurobricks.com. 7.2.2008. Viitattu 26.3.2008. Englanti

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki