FANDOM

Dinosaurs
Teema
Elinikä 2001
Järjestelmä SYSTEM
Yläteema SYSTEM

Dinosaurs oli lyhytikäinen, vuonna 2001 markkinoilla ollut teema, joka koostui seteistä, joista voitiin rakentaa dinosauruksia. Teeman taustalla ei ollut lainkaan tarinaa eikä teemassa ollut mukana lainkaan minifiguureja. Tämän lisäksi teeman tekee erikoiseksi settien halvat hinnat, kalleimmatkin setit maksoivat vain 12,99€ [1].

Verrattuna muihin dinosaurus-aiheisiin LEGO teemoihin, Dinosaursin saurukset olivat erittäin valmiiksi tehtyä ja rankasti junioroidut. Vaikka seteistä tulleet osat olivat taidokkaasti muotoiltuja, hyvin harvoja palikoita voitiin käyttää toisiin tarkoituksiin kuin eläinten rakentamiseen. Tämän takia useimmat harrastajat eivät pitäneet teemasta.

Vaikka LEGO Group ei ole koskaan vahvistanut väitettä, monet harrastajat uskovat Dinosaurs-teeman julkaisun johtuneen Jurassic Park 3 elokuvan julkaisusta. Dinosaurukset olivat monien lasten mielessä tästä syystä ja LEGO Group halusi koettaa muuttaa osaa tästä innostuksesta kahisevaksi. On sinänsä mielenkiintoista että LEGO Group osti myöhemmin Jurassic Park 3 elokuvan lisenssit ja teki siitä lyhyen alateeman Studios-teeman alaisuutteen.

SetitMuokkaa

Katso myösMuokkaa

  • Dino 2010 - Vuonna 2005 markkinoilla ollut dinosaurus-aiheinen teema.

ReferaatitMuokkaa

  1. Vuoden 2002 LEGO katalogi, sivu 41

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki