FANDOM

Castle
Castle2007-Logo
Teema
Elinikä 2007-2010
Järjestelmä SYSTEM
Yläteema Castle

Castle (vaihtoehtoinen nimike on Castle (2007)) erotuksena pääteemastaan) on vuonna 2007 ensi kertaa julkaistu Castle-teeman alateema. Myös "Fantasy Castle", "Fantasy theme" ja "Fantasy Era" lempinimillään tunnettu teema kertoi alunperin vain ritareiden ja luurankojen kamppailusta mutta on sittemin ottanut mukaansa myös peikkoja ja kääpiöitä.

Tyyliltään Castle on samankaltainen 90-luvun alkupuolen "perinteisten" Castle-alateemojen kanssa. Eroavaisuuksia tosin löytyy: perinteiset alateemat kertoivat yleensä kahden tai kolmen osapuolen taistelusta ja osapuolet kuuluivat omaan alateemansa (kuten esim. Forestmen) mutta uudemassa teemassa osapuolet kuuluvat kaikki saman teeman alle ja niiden lukumäärä on tavallista korkeampi. Silti AFOLeiden parissa teemaa pidetään askeleena perinteisempään suuntaan Knights' Kingdom-saagan jälkeen.

TarinaMuokkaa

Perinteisten Castle-alateemojen tapojen mukaan teemassa ei ole lainkaan yhtenäistä taustatarinaa. Ajatuksena on että seteillä ja hahmoilla leikkijä saa keksiä itse tarinansa. Tästä huolimatta hahmoista ja seteistä voi huomata selvän eron "hyvisten" ja "pahisten" välissä.

KruunuritaritMuokkaa

Kruunuritarit edustavat Castle-tarinan ihmisiä, jotka ovat perustaneet yhteisen kuningaskunnan. Kuningaskunta on hyökkäyksen alla ja heidän voimakasta vastarintaa johtaa Kuningas (Crown King) apujoukkoineen, joihin kuuluvat Hyvä Velho (Good Wizard) ja Kruunuritarit (Crown Knight). Kuten velhon nimestä voi päätellä, Kruunuritarit edustavat tarinassa "hyviksiä".

Tyylillisesti Kruunuritarit edustavat "laimennettua" Knights' Kingdom-teemaa. Heidän varustuksensa on samankaltaista kuin 90-luvun vaihteen Royal Knights-teeman hahmoilla mutta metallinhopean värityksensä ja apujoukkoina toimivan lohikäärmeen takia he eivät edusta täysin realistista otantaa keskiajasta.

KääpiötMuokkaa

Fantasiakirjallisuudesta vaikutteensa saaneet Kääpiöt tulivat markkinoille vuonna 2008 avustamaan Kruunuritareita. Kääpiöt louhivat kultaa ja puolustavat kaivoksiaan lohikäärmeitä ja peikkoja vastaan kirvein ja kilpien avulla. Kuten Kruunuritarit, kääpiöt edustavat "hyviksiä".

LuurankosotilaatMuokkaa

Vuonna 2007 Kruunusotilaiden vastajoukoksi asettuneet Luurankosotilaat johtajansa Pahan Velhon (Evil Wizard) kanssa olivat tarinan ensimmäinen pahis-joukko. Tämä pääosin valkoisista ja mustista luurangoista koostuva joukko edusti täysin uutta suuntaa LEGO Groupilta sillä se oli ensimmäinen teema, joka muodostuu suurimmaksi osaksi täysin uusista minifiguureista. Kuten arvata saattaa, Luurankosotilaat edustavat "pahiksia".

PeikotMuokkaa

Pääosin Kääpiöiden vastapuoleksi tarkoitetut Peikot (Trolls) edustavat Luurankosotilaiden kanssa tarinan "pahiksia". Peikkojen joukkoon kuuluu sekä pienempiä minifiguuri-kokoisia peikkoja että suurempia peikkoja. Taustatarinan mukaan Luurankosotilaiden johtaja, Paha Velho, palkkasi Peikot avustamaan Kruunuritareiden maiden valtauksessa ja vastapalkaksi Peikot saisivat ritareiden kullat.

SetitMuokkaa

2007

2008

2009

Myös setin 10193 Medieval Market Village katsotaan kuuluvan tähän teemaan sillä eräät setin hahmoista ovat Kruunuritareita.

TriviaaMuokkaa

  • Eräs pitkäaikaisimmista huhuista koskien Castle teemaa on Haltioiden liittyminen taisteluun. Vaikka LEGO yhtiö on sanonut ettei tällaisia aikeita ole, huhut Haltioiden tulosta olivat alkuvuodesta 2010 valloillaan. Myöhemmin LEGO yhtiö on paljastanut julkaisevansa yhden haltiasoturin Collectable Minifigures-teeman kolmannessa kaudessa.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki