FANDOM

Bot in Mars
Bot in Mars
Animaatio
Ensiesitys Ei tiedossa, todennäköisesti vuonna 2012
Kesto Ei tiedossa, suunniteltu pituus noin 60min
Tekijät MahriKing

Bot in Mars (Botti Marsissa) on MK:n suunnittelema legoelokuvaprojekti. Elokuvan tarkempi suunnittelu aloitetaan The Killer Sharkin valmistuttua. Bot in Marsista olisi tarkoitus tulla kokopitkä elokuva. Elokuvassa seikkailee paljon robotteja.

Juoni Muokkaa

Pieni G-bot niminen robotti lähetetään tuitkaan Marsia. G-botin tehtävänä olisi tuoda maahan näytteitä Marsin mineraaleista ja mahdollisesta vedestä. Suunnitelmat kuitenkin muuttuvat botin löytäessä avaruusaluksen jäänteet...

Robotit Muokkaa

Japanilaisen robotiikkayhtiön robotit:

G-bot: Uusin ja onnistunein projekti. G-bot on laatikkotelevision kokoinen ja sillä on neljä pyörää, kaksi kättä, aurinkopaneeli, joka on piilossa rei'äkkään metallipalan alla, kaksi antennia päässä ja rinaosassa pieni MP30-soitin. G-bot osoittautui fiksummaksi, kuin mikään muu robotti koskaan. Sille on saattanut kehittyä myös tekoäly.

A-bot: Rekan kokoinen laatikkorobotti, jolla oli tankokädet ja lamppusilmät ja se kulki telaketjuilla. Sitä käytettiin lähinnä viihdetarkoituksiin mm. heittelemään autoja ja murskaamaan kaikkea. Yhdellä kerralla robotti kuitenkin villiintyi ja alkoi riehua kaupungilla. Siihen kytketty hätäkatkaisin onnistuttiin kuitenkin käynnistämään, mikä tuhosi sen virtapiirit.

B-bot: Henkilöauton kokoinen robotti, jolla oli monta kättä, joissa jokaisessa oli jonkinlainen vempain. Näitä vempaimia olivat mm. moottorisaha, 2 kouraa, käsiase, tupakansytytin, vaahtosammutin, sirkkeli ja hitsipilli. Se purettiin myöhemmin hallituksen todettua sen vaaralliseksi.

C-bot: Metrin korkuinen robotti, jolla oli allaan kolme pyörää, kaksi kättä, jotka muistuttivat paljon ihmisen käsiä ja pään siasta TV- ruutu, josta näkyivät sen vaaleansiniset pallosilmät. Joutui oikosulkuun sähköiskun takia, eikä sitä ikinä korjattu.

D-bot: Huom. Tätä robottia ei ikinä ehditty aloittaa, sillä robottien valmistajayhtiö joutui konkurssiin edellisten robottien aiheuttamien vahinkojen korvausmaksujen takia. Myöhemmin tämän robotin suunnitelmapiirrustukset katosivat jäljettömiin.

E-bot: Muutamia vuosia myöhemmin eräs suuryhtiö osti robotiikkayhtiön ja vanhat työntekijät palkattiin uudelleen. Aloitettiin uusi, vaativa projekti. Vuosien työn jälkeen saatiin valmiksi robotti, jonka rakenne oli lähes täydellinen kopio ihmisen luustosta ja nivelistöstä. Robotti rikkoutui myöhemmin sen kastuttua sateessa.

F-bot: Seuraava botti oli vain 20mm kokoinen. Se osasi tosin liikkua odella nopeasti. Se tuhoutui työntekijän astuttua sen päälle.

Triviaa Muokkaa

  • Elokuva sioittuu vuoteen 2024
  • G-botin nimi tulee siitä, että se on robotiikkassa edistyneen Japanilaisen yhtiön seitsemäs projekti. Aiemmat projektit (A-, B-, C-, D-, E- ja F-botit) olivat enimmäkseen epäonnistuneita.
  • G-bot hahmo on luotu LEGO Digital Designer- ohjelmalla. Tarkoituksena on tilata se settinä Lego Factorystä.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki