FANDOM

Atlantis
Atlantis logo.jpg
Teema
Elinikä 2010-2011
Järjestelmä SYSTEM
Yläteema Ei ole

Atlantis on vuoden 2010 tammikuussa julkaistu teema, joka sijoittuu merenpohjaan. Seikkailussa seurataan Samantha "Sam" Artesiá Rhodesia hänen seuratessa isänsä jalanjälkiä Atlantiksen legendaariseen uponneeseen kaupunkiin.

TarinaMuokkaa

Isänsä kadottuaan Samatha pestaa Atlantis-pelastusmiehistön aluksineen tutkimaan omistamansa merenpohjassa tutkimuslaitoksen tilannetta. Tutkimuslaitoksen ympäristössä oli ollut ennen retkelle lähtöä maanjäristyksiä ja nyt koko laitos on tuntunut hävinneen niiden takia. Samatha oli perustanut laitoksen etsimään Atlantiksen kadonnutta kaupunkia.

PelastusmiehistöMuokkaa

Atlantis Samatha.jpg

Samatha Rhodes, teeman päähahmo.

Ace
Pelastusmiehistön johtaja ja Neptune-sukellusveneen kapteeni.
Samatha "Sam" Artesiá Rhodes
Ei kuulunut alunperin syvänmeren Atlantis-pelastusmiehistöön vaan palkkasi miehistö auttamaan Atlantiksen kadonneen kaupungin etsinnöissä.
Fish
Meribiologi.
Lance
Yliperämies. Räjähde-expertti.

Meren pohjan oliot Muokkaa

Meren pohjan oliot ovat erilaisia humanoideja, jotka asustelevat meren pohjaan uponneen Atlantiksen jäänteissä. He eivät pidä tunkeilijoista ja ovat valmiita taistelemaan kotinsa rauhan rikkoja vastaan.

Mustekalasoturi
Haisoturi
Haipäinen humanoidi, joka asuttaa Haiporttia. Suojelee portin salaisuutta tunkeilijoilta.
Manta-soturi

Vartijat Muokkaa

Vartijat ovat neljä suurta olentoa, jotka suojelevat Atlantiksen salaisuutta pitämällä huolta neljästä avaimesta, joita tarvitaan portin aukaisuun. Seikkailunsa lomassa Atlantiksen miehistö ottavat yhteen näiden olentojen kanssa ja voitettuaan ne saavat avaimet haltuunsa.

Kolmesta vartijasta kaksi esiintyy suoraan seteissä kun taas kolmas, Hirviörapu, ei esiinny suoraan. Ravun setissä oleva versio on hyvin paljon pienempi kuin Atlantiksen virallisessa videossa nähtyä versio.

Hirviörapu
Ensimmäinen Vartijoista, jonka Atlantis-miehistö tapaa seikkailussaan. Ehtii tehdä vahinkoa Neptune-alukselle ennen kuin miehistö saa vangittua sen jättimäiseen ansaan.
Kalmari
Hai

SetitMuokkaa

2010Muokkaa

2011Muokkaa

Katso myösMuokkaa

  • Aquazone alateemoineen tapahtuvat myös vedenalaisessa ympäristössä. Teema on tosin paljon Atlantista futuristisempi ja sijoittuu täysin veden täyttämälle planeettalle.
  • Cityn alateema Divers pohjautuu myös vedenalaiseen maailmaan. Divers kertoo meren pohjan tutkijoista, jotka tutkivat erilaisia eläimiä.

Ulkoisia linkkejäMuokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki