FANDOM

Adventurers
Ei kuvaa
Teema
Elinikä 1998-2003
Järjestelmä SYSTEM
Yläteema Ei ole

Adventurers on LEGO yhtiön tuottama teema joka oli markkinoilla vuodesta 1998 vuoteen 2003 asti. Adventures kertoo seikkailija Johnny Thunderin seikkailuista ympäri maailmaa aarteiden perässä 1900-luvun alkupuolella.

Inspiraationsa teema on selvästi saanut Indiana Jonesin seikkailuista sekä muista saman tyylisistä seikkailuelokuvista. Suoria viittauksia inspiraation lähteisiin ei tosin ole.

TarinaMuokkaa

HenkilötMuokkaa

Johnny Thunder
Teeman päähahmo, vertaansa vailla oleva australialainen seikkailija. Tunnettu myös nimellä Sam Grant.
Tohtori Kilroy
Johnnyn oppi-isä ja tunnettu tutkija. Myös nimellä Tohtori Lighning tunnettu.
Neiti Pippin Reed
Johnnyn tyttöystävä ja ammatiltaan journalisti. Alkuaikoina Pohjois-Amerikan markkinoilla Gail Storm nimellä tunnettu.
Lordi Sam Sinister
Teeman pahis-hahmo. Hän on ahne taiteenkeräilijä, joka pyrkii aina saamaan Johnnyn etsimät aarteet omiin käsiinsä. Ensimmäisien settien aikaan nimellä Baron von Baron tunnettu.

SetitMuokkaa

Adventurers-teema koostuu monesta eri seikkailusta eli alateemasta. Kaikkia niitä yhdistää sama seikkailijaryhmä.

EgyptMuokkaa

Vuonna 1998 julkaistu Egypt (suomeksi Egypti) oli ensimmäinen Adventurers-alateema. Teema kertoi Johnnyn seikkailuista Egyptissä.

JungleMuokkaa

Vuoden 1999 Jungle (suomeksi Viidakko) alateema jatkoi Johnnyn seikkailuja. Tällä kertaa Thunder kumppaneineen lähtivät Amazon-joelle seikkailemaan.

Dino IslandMuokkaa

Vuoden 2000 syyskuussa julkaistu Dino Island (suomeksi Dinosaari) kertoo Johnnyn ja kumppaneiden seikkailuista dinosauruksien saarella, jonka he löysivät keskeltä kartoittamatonta ulappaa. Tutkiessaan dinosauruksia he huomaavat että myös Sam Sinister apulaisineen on löytänyt saaren. Sinister pyrkii ottamaan kiinni saurukset ja myymään ne. Johnny kumppaneineen lähtevät pelastamaan saurukset pulasta[1].

Teema sai selvästi inspiraationsa vuoden 1997 elokuvasta Kadonnut maailma. Monet tarinan elementeistä ovat samoja.

Orient ExpeditionMuokkaa

Vuoden 2003 Orient Expeditionissa (suomeksi Itämainen tutkimusmatka) Johnny lähtee Tohtori Kilroyn löytämän aarrekartan avulla etsimään Marco Polon legendaarista Kultaista Lohikäärmettä. Tällä kertaa Johnny kumppaneineen eivät seikkaile vain yhdellä alueelle vaan teeman nimen mukaisesti he seikkailevat useassa itämaisessa kohteessa aina Intiasta Mount Everestille ja Kiinaan. [2]. Seikkailun aikana Johnny kumppaneineen tapaa muun muassa Jetin ja valtavan tiikerin, Tygurahin.

Settien 7418 Scorpion Palace, 7417 Temple of Mount Everest ja 7419 Dragon Fortress mukana tuli lautapeli, jota voitiin laajentaa useimpien settien mukana tulleiden korttien avulla. Pelin tarkoituksena oli auttaa Johnnya löytämään aarre ennen Tohtori Sinisteriä.

Katso myösMuokkaa

ReferenssitMuokkaa

  1. Vuoden 2000 katalogi, sivut 56-57.
  2. Vuoden 2003 katalogi, sivut 42-45.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki