FANDOM

LEGO > BIONICLE
Krika
8694.png
Setti
Numero 8694
Teema BIONICLE
Vuosi 2008
Osia 40
Ohjehinta 12.95 €
LUGNET - Peeron

BrickLink

Krika on yksi kuudesta loppuvuoden 2008 BIONICLE-kanisterisetistä, Mistikasta. Se on malli BIONICLE-maailman hahmo Krikasta, joka oli Makuta ja Karda Nuissa Makuta-ryhmänsä johtaja. Setissä on erikoista sen ohut ja pitkä rakenne, joka tekee siitä korkean ja hyvin erilaisen kuin muut vuoden 2008 BIONICLE-kanisterisetit.

Kuvaus Muokkaa

Krika julkaistiin mutaation muuttamassa muodossaan kesällä 2008. Tämä Mistika-sarjan kanisterisetti sisälsi 40 osaa. Näihin osiin sisältyivät muun muassa hänen Kanohi Crastinsa, joka oli useimpien muiden Makuta-naamioiden tapaan kaksivärinen, hänen tapauksessaan valkopunainen, sekä hänen valkopunaiset piikkinsä. Hänen nilkkoihinsa oli kiinnitetty yhdet piikit, ja kaksi piikkiosaa oli yhdistetty yhdeksi ja kiinnitetty hänen käsiinsä. Hänen selässään on kaksoistappiosa, jolla hänet voi yhdistää mihin tahansa vuoden 2008 Matoraniin. Tätä toimintoa on esitelty Kiropilla, vaikkei tämä tarinassa koskaan Krikaan yhdistynytkään. Varhain vuonna 2009 BIONICLE.comissa julkaistiin ohjeet Krikan, Bitilin ja Gorastin yhdistelmään, Suovaanijaan.

Historia Muokkaa

LEGO Groupin suunnittelija David Bird oli vastuussa Krikan yleissuunnittelusta ja setin kuudesta uudesta osasta. Birdin tehtävänä oli suunnitella paha hyönteismäinen hahmo, jolla olisi yksilölliset, vahvan persoonalliset kasvonpiirteet, isot pelottavat aseet ja yksilöllisiä yksityiskohtia, joka olisi helppo rakentaa ja jolla olisi hauska leikkiä. Suunnitteluryhmä kokosi lähdemateriaalina Krikan suunnittelua varten hyönteisten kuvia. Bird kehitteli erilaisia ideoita malliin ja päätti toteuttaa siinä mekanismin, jossa Krikan vatsasta painamalla voisi ampua tämän selkäpiikit. Bird kehitti monenlaisia siluetteja ja valittuaan yhden rakensi sen pohjalta prototyyppimallin.

Krika oli mukana kuluttajatesteissä Chicagossa ja Hampurissa. Kyselyssä 45 lasta 50:stä valitsi sen suosikikseen kuudesta pahisprototyypistä (kaiketi Phantokat Antroz, Vamprah ja Chirox sekä Mistikat Krika, Gorast ja Bitil). Testien jälkeen Bird suunnitteli tarvittavat uudet osat ja tuotti niihin insinöörien kanssa punaiset väritehosteet. Lopuksi hän viimeisteli mallin insinöörien sekä rakennusohjesuunnittelijoiden kanssa.

Krika pääsi Mistika-mainoskampanjan keskiöön ja oli settien julkaisun aikaan parhaiten myyvä pahishahmo. Myös BIONICLE-foorumeilla kehuttiin mallia.[1]

Lähteet Muokkaa

  1. Bionicle Case Study. David Bird. Haettu 23. tammikuuta 2011.

Ulkoisia linkkejä Muokkaa

  • Krika – tarinatietoa Bioarkistoissa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki