Fandom

WikiPalikka

5981 Raid VPR

474sivua
tässä wikissä
Add New Page
Keskustelu1 Share
LEGO > SYSTEM > Space > Space Police III
Raid VPR
[[Tiedosto:|300px]]
Setti
Numero 5981
Teema Space - Space Police III
Vuosi 2010
Osia 69
Ohjehinta 12,95 €
LUGNET - Peeron

BrickLink

5973 Raid VPR (suomeksi Ratsiaraketti) on vuoden 2010 kevättalvesta julkaistu Space Police III-teemaan kuuluva setti. Setti koostuu avaruusaluksesta ja kahdesta minifiguurista, Space Police -järjestön poliisista ja Renchistä.

SisältöMuokkaa

Kuten useimmat muutkin edulliset alle sadan palikan setit, Raid VPR sisältää suhteellisen vähän palikoita. Setistä saa silti rakennettua suhteellisen suurikokoisen aluksen. Alus eli Ratsiaraketti on 15 cm pitkä valkoinen alus mustilla raidoilla ja erilaisilla valoilla.

Raketin lisäksi setissä tulee mukana kaksi minifiguuria. Tämä on harvinaista alle sadan palikoiden seteissä, jossa on yleensä vain yksi hahmo.

Setin inspiraatioMuokkaa

Setin suunnittelija, Mark Stafford, kertoi vuoden 2009 marraskuussa Flickr-sivuillaan Raid VPR:n historiasta. Hän mainitsi inspiraatiokseen edes-menneen rakentajan Nnennin samaan aikaan pitämän NoVVember-tapahtuman inspiraation lähteen, Vic Viperin. Kyseinen alus on tullut tutuksi vanhasta Nintendo-pelistä nimeltä Gradius[1].

ErikoisuudetMuokkaa

  • Ensimmäisissä setistä julkaistuista kuvista syntyi suurehko innostus harrastajien joukossa sillä setin mukana tulevan Rench on pukeutunut pukuun, jossa on mukana Blacktron-teeman logo. Raid VPR oli ensimmäinen setti jossa Rench oli mukana.
  • Pian setin julkaisun jälkeen erästä setin olennaisimmista osista, sinistä läpinäkyvää ikkunaruutua, muutettiin ilman ennakkovaroitusta. Ikkunaruudun etuosaan lisättiin pieni osuus jonka avulla saatiin aikaiseksi parempi kiinnitys saranaan. Tämä johti siihen että uusimmissa seteissä ikkunaruutu on hyvin erilainen kuin setin päällä olevassa kuvassa.

LähteetMuokkaa

  1. | Mark Staffordin Flickr-sivu

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki