FANDOM

LEGO > SYSTEM > LEGO Direct
Volkswagen Beetle
10187.png
Setti
Numero 10187
Teema Ei ole
Vuosi 2008
Osia 1626
Ohjehinta 121.95 €
LUGNET - Peeron

BrickLink

Volkswagen Beetle on vuonna 2008 julkaistu LEGO Direct -setti. Se on nimensä mukaan malli Volkswagen 1200-mallista, joka englannin kielisissä maissa tunnetaan "beetlenä". Varsinaisesti vasta uusi Volkswagen Golfin alustalle Meksikossa tehty New Beetle oli ensimmäinen automalli, jonka nimessä "kuoriainen" esiintyi.

Kun vuoden 2008 LEGO Direct -settejä suunniteltiin vuoden 2006 syksyllä, suunnittelijat päättivät tehdä yhden mallin klassikkoautosta. Auton valinta annettiin asiakkaiden eli LEGO fanien päätettäväksi online-äänestyksessä. Fanit valitsivat Volkswagen Beetlen kuudesta muusta vaihtoehdosta. Harrastajia pyydettiin myös auttamaan setin suunnittelussa. Setin pääsuunnittelija oli Steen Sig Andersen. Myös itse Volkswagen-yhtiö oli mukana projektissa. He esimerkiksi tarkkailivat yksityiskohtia, jotta ne saataisiin mahdollisimman aidoiksi.

UlkonäköMuokkaa

Volkswagen 1200:n käyttäminen mallina LEGO setille oli melkoinen haaste. Volkswagen 1200-mallille ominaiset pyöreät muodot eivät ole helppoja luoda LEGO versioon. Suunnittelijat ja harrastajat päättivät rakentaa nämä muodot klassisella tavalla: kaarevuus luotiin vaihtelemalla vierekkäisten palikoiden korkeuksia kaikkien nuppien osoittaessa ylöspäin.

Ulkoisia linkkejäMuokkaa

LEGO Direct -setit 2008
Town Plan | Green Grocer | General Grievous | Volkswagen Beetle | Death Star
Taj Mahal | Star Justice | Space Skulls | Custom Car Garage | Castle Giant Chess

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki